woensdag 25 maart 2015

Lemme take a #selfie

Ik ben Jody, een 23-jarig meisje dat dol is op lezen.
Over de jaren heen heb ik al heel wat schrijfsels verslonden: fictie, non-fictie, van Milan Kundera tot E.L. James, van 'liefde in tijden van cholera' tot de inhoudslijst van de luchtverfrisser op het toilet. Alles wat ergens opgeschreven staat, moet ik gelezen hebben.




Tijdens mijn opleiding journalistiek bleek dat ik geen belabberde boekrecensies schreef, zelfs ondanks de twijfels van mijn docent. "Jody, het boek dat je wil recenseren, is heel filosofisch. Dat weet je toch hè? Je kan nog steeds een ander kiezen."
Later, nadat ze mijn oordeel gelezen had, sprak haar gezicht boekdelen. Het was een blik die ik wel vaker gezien had. Een blik die zei: dat kind is niet zo stom als ze lijkt.


Kort na die aha-erlebnis ben ik dan ook aan de start gegaan als literatuurrecensent bij CJP.
Helaas, wegens tijdsgebrek en andere passies (m.a.w. la vida estudiantil) was mijn recensentenbestaan maar een kort leven gegund.

Na mijn afstuderen ben ik secretaresse geworden, wat ik een geweldige job vind, maar ik mis het schrijven wel. Ik mis het om creatief te zijn met woorden.

Daarom heb ik besloten om een blog op te richten met mijn kijk op boeken. Verhalen ontsprongen uit iemands fantasie of herinnering en hier helemaal in meegaan, dat is toch het mooiste wat er is?

Reacties of boekentips zijn steeds welkom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten